Healer V2 - C++ - Sourcecode
#include
using namespace std;
const int X=9;
const int Y=7;
int main()
{
char Spielfeld [X][Y], Feldwert[X][Y];
int x, y;
int Hustensaft, Breitwegerichsaft;
int Breitwegerich, Spitzwegerich;
int Points;
char cx, cy, t;
int Runde;
int Energie;
int xalt,yalt;
srand(7);
Hustensaft=0;
Breitwegerichsaft=0;
Breitwegerich=0;
Spitzwegerich=0;
Points=0;
Runde=0;
Energie=300;
xalt=1;
yalt='A';
for (x=0;x> cx >> cy;
xin =cx- '1';
yin = cy - 'A';
if (xalt>xin){
Energie=Energie - (xalt-xin);
}
else{
Energie=Energie - (xin-xalt);
}
if (yalt>yin){
Energie=Energie- (yalt-yin);
}
else{
Energie=Energie-(yin-yalt);
}
switch (Feldwert[xin][yin])
{
case 1: break;
case 2: Breitwegerich++;break;
case 3: Spitzwegerich++; break;
case 4: if(Hustensaft>0) {Feldwert[xin][yin]=1;Hustensaft--;Points=Points+2;} break;
case 5: if(Breitwegerichsaft>0) {Feldwert[xin][yin]=1;Breitwegerichsaft--;Points=Points+2;}break;
case 6: Breitwegerichsaft=Breitwegerichsaft+Breitwegerich;Points=Points+Breitwegerich;Breitwegerich=0;Hustensaft=Hustensaft+Spitzwegerich;Points=Points+Spitzwegerich;Spitzwegerich=0;break;
case 7 :break;
default:break;
}
if (xin >= 0 && xin<9 && yin>=0 && yin<7)
{
Spielfeld [xin][yin]= 'x';
}
else
{
SchleifenEnde =true;
}
if (Energie<=0){
SchleifenEnde=true;
}
xalt=xin;yalt=yin;
} while (!SchleifenEnde);
}